Overwatch – jedna z najszybciej sprzedających się gier studia Blizzard – szybko zyskał status klasyka FPS. Jest na tyle rozpoznawalny, że motyw charakterystycznego filmiku z tej gry, tzw. Play of the Game, wykorzystano jako… spot wyborczy w Korei Południowej.
Sim Sang-Jung, kandtdatka na prezydenta w zbliżających się wyborach w Korei Południowej, sięgnęła po nietypowe środki, by dotrzeć do młodych wyborców. Jej najnowszy spot wyborczy wzorowany jest na Play of the Game: charakterystycznym dla gry Overwatch formacie wideo wywietlanym po meczu w trybie Rywalizacji, w którym pokazane są najważniejsze punkty danej rozgrywki, dodatkowo podkreślone graficznie lub dźwiękowo.
Zobacz również: Tak się ogłasza wyniki wyborów prezydenckich w Azji, czyli kandydaci postaciami z Gry o Tron!
W spocie Sim Sang-Jung widzimy klipy z jej debat z konkurentami do fotela prezydenta przedstawiane jako elementy „bitew”. Polityk w dyskusji pokonuje rywali, a w momentach, w których odbiera im mowę po jej ripostach,na wideo widać informację o dokonaniu killa (zabiciu przeciwnika).
Nie wiadmo, czy jest to oficjalny spot wyborczy temperamentnej polityk, ale zachodnie media otwierdzają, że znajduje się na jej oficjalnym kanale na YouTubie. Kampana wyborcza w Korei jest wyjątkowo zaciekła – poprzednia prezydent została usunięta z urzędu przez koreański Trybunał Stanu po skandalu korupcyjnym.
Źródło: Gamespot, ilustracja wprowadzenia: screenshot z nagrania