State of Decay 2 to kolejna produkcja zapowiedziana na zeszłorocznych targach E3, o której słuch zaginął. Jednak na trwających właśnie w Bostonie targach PAX East serwis GameSpot miał okazję przepytać szefa Undead Labs – Jeffa Steina – o przygotowywaną przez nich grę. Dzięki temu dowiedzieliśmy się nie tylko, jak wyglądał proces przygotowywania się do stworzenia drugiej części State of Decay, ale także poznaliśmy inspiracje twórców oraz kilka szczegółów na temat samej gry. Sam zespół pracujący nad nią urósł ponad czterokrotnie w stosunku do pierwszej części.
Zobacz również: Quake Champions będzie free-to-play
Przede wszystkim nowa odsłona apokalipsy zombie nie będzie klasycznego PvP. Strain podkreślił, że „nie o to miało chodzić w State of Decay„. Do dyspozycji będziemy mieć jednak czteroosobowy co-op. Deweloper zaznaczył także, że w nim będzie możliwe przeszkadzanie sobie nawzajem, np. poprzez hałasowanie co może przyciągnąć hordę zombie. Co ciekawsze balans gry nie będzie się różnił pomiędzy grą w pojedynkę a co-copem. Przeciwnicy będą tak samo silni, niezależnie od ilości grających osób, co budzi istotne obawy o to, że gra w pojedynkę może być po prostu zbyt trudna. Strain dodał jednak, że to właśnie większa ilość osób może spotęgować ilość popełnianych błędów, które będą mogły przekładać się na wszystkich w grze.
Tworzymy rzeczywisty świat. Surowce nie są nieskończone, kondycja i benzyna też – wszystko jest ograniczone. Jeżeli masz znajomych grających z tobą, to będzie to swego rodzaju bonus. Będziesz mógł dostać się dalej i zrobić więcej rzeczy w podobnym czasie. Nie chcemy po prostu automatycznie zwiększać ilości zombie.
Całość rozmowy możecie przeczytać na tej stronie.
https://www.youtube.com/watch?v=ShRYcBdAnmE
Więcej o samej grze mamy usłyszeć na tegorocznym E3. Wtedy też, być może, poznamy datę premiery. Na razie wiadomo jedynie, że State of Decay 2 będzie dostępne jedynie na PC i Xboxie w formacie Play Anywhere.
State of Decay 2 to kontynuacja survivalovej gry osadzonej w świecie po epidemii zombie. Zadaniem gracza jest pokierowanie grupką ocalałych oraz zapewnienie im przetrwania. Każda z dostępnych postaci będzie posiadać inną biografię, cechy charakteru oraz umiejętności. Te ostatnie w trakcie gry możemy dowolnie rozwijać, aby zwiększyć swoją skuteczność w przetrwaniu oraz walce z zombie.
Żródło: gamespot.com / Ilustracja wprowadzenia: xbox.com