Cukierowo – gra mobilna polecana przez psychologów już dostępna

Na początku marca swoją premierę miała przeznaczona dla najmłodszch dzieci gra na system Android – Cukierowo. Nad aplikacją pracowali nie tylko programiści, ale również psycholodzy, którzy opierając się o najnowsze badania w dziedzinie neuropsychologii, pomogli stworzyć program nie tylko rozrywkowy, ale również wspomagający rozwój. Producentem Cukierowa jest Macro Games S.A., który wraz z Big Blue Marble, Inc. wprowadził aplikację na polski rynek.

cukierowo 3

Zobacz również: Poznaj niezwykły świat Horizon Zero Dawn z narracją Krystyny Czubówny

Cukierowo to dedykowana dzieciom gra zręcznościowa, polegająca na ćwiczeniu refleksu poprzez wskazywanie maskotce owoców do spożycia.

Gra powstała we współpracy z psychologiem dziecięcym i bazuje na najnowszych odkryciach badawczych neuropsychologii. Grająca w nią osoba ćwiczy, m.in. refleks, funkcje wykonawcze (kontrola i hamowanie) oraz skupienie uwagi, co znacząco przyczynia się do ogólnej poprawy funkcjonowania poznawczego.

Spora cześć badań wskazuje, że gry, nawet te najprostsze, mogą mieć pozytywny wpływ na nasze umiejętności i rozwój. U dzieci poprawia się motoryka na linii ręka-oko, zauważa się lepszą regulację emocji oraz ogólny rozwój poznawczy, uwzględniający szybkość reakcji, widzenie, koncentrację i rozpoznawanie bodźców. Przy projektowaniu gry zwrócono uwagę na to, by uwzględnić te elementy – mówi Witold Siekierzyński, psycholog współpracujący z Macro Games S.A.

cukierowo 2

Już pod koniec miesiąca graczom udostępniona zostanie dodatkowa funkcjonalność, dająca możliwość uzyskania specjalnych bonusów. Pilotaż tej akcji został zaplanowany we współpracy z operatorem sieci telefonii komórkowej T-Mobile.

Producentem Cukierowo jest Macro Games S.A., spółka giełdowa działająca w segmencie nowych technologii – w szczególności w obszarach cyfrowej rozrywki i edukacji. Macro Games S.A wspiera rozwój e-sportu, m.in. poprzez prowadzenie zintegrowanych platform dla graczy i e-sportowców, organizując i transmitując eventy czy poprzez tworzenie największej ligi Counter Strike: GO w polskiej sieci. Projektuje też gry edukacyjne dla dzieci, zarówno dedykowane do świata gry Minecraft, jak i przeznaczone na urządzenia mobilne. Cukierowo zostało wprowadzone na polski rynek w ramach współpracy z firmą Big Blue Marble Inc.

Aplikacja jest już dostępna dla urządzeń opartych o system Android, jednak wkrótce cieszyć będą nią się mogli również użytkownicy iOS. Grę można pobrać na stronie www.cukierowo.pl i w sklepie Google Play pod adresem: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.macrogames.lollyquest

Źródło: informacje prasowe Macro Games S.A. // Ilustracje: materiały prasowe

Interesuję się popkulturą, fanami, mangą i anime. Sporo piszę, ale takie życie doktorantki.

Więcej informacji o
, , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?