W styczniu 1993 r. spółka Helios (wtedy Centrum Filmowe Helios 2000) zaprosiła widzów do swojego pierwszego kina – słynnego Bałtyku w Łodzi. Obiekt ten miał jeden, olbrzymi ekran i ponad 800 foteli, a także balkon. Pierwszym filmem, które pokazało kino prowadzone przez nową spółkę, był Kevin sam w Nowym Jorku, a w tamtym roku triumfy na ekranach święcił kultowy Park Jurajski. 30 lat później Helios to największa sieć kin w Polsce, dysponująca 53 obiektami, które oddają do dyspozycji widzów aż 296 ekranów i prawie 55 tys. miejsc. Sieć skupia swoją działalność głównie w miastach średniej wielkości, ale jej obiekty są również obecne w największych aglomeracjach Polski, m.in. w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście i Wrocławiu. Od 2010 r. Helios S.A. jest częścią Grupy Agora.
– Od momentu powstania Helios zdobył serca milionów widzów, oferując im niezapomniane filmowe wrażenia i najnowsze technologie kinowe – możliwość oglądania najlepszych filmów w najlepszej jakości dźwięku i obrazu oraz w komfortowych warunkach. W ciągu 30 lat działalności sieć przeszła wiele zmian, ale jedno pozostało niezmienne – nasze zaangażowanie, dzięki któremu zapewniamy widzom moc kinowych emocji – mówi Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios i członek zarządu Agory S.A.
Z okazji jubileuszu spółka zachęca widzów do przypomnienia sobie i opowiedzenia o wspólnych chwilach z ulubionym kinem w roli głównej w jubileuszowym konkursie sieci. Najlepsze, najbardziej wzruszające lub radosne historie kinomanów związane z filmowymi wizytami w kinach na przestrzeni ostatnich 30 lat zostaną nagrodzone rocznymi karnetami do multipleksów sieci. Dodatkowo, najpiękniejsze nagrania z udziałem widzów stworzą wyjątkowy spot.
Szczegóły dotyczące urodzinowego konkursu dostępne są na stronie www.helios.pl/30lecie.
Źródło: informacja prasowa / ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe