papaya young directors 6 edycja
papaya young directors 6 edycja

Poznaj wschodzące talenty filmowe. Ogłoszono zwycięzców 6. edycji Papaya Young Directors

Ogłoszono zwycięzców 6. edycji Papaya Young Directors. Nagroda Grand Prix powędrowała do Julii Popławskiej za film reklamowy dla marki Decathlon. Nagrodzeni zostali także Jakub Zarzycki, duet Patryk Karbowski i Michał Wiśniowski oraz Szymon Kuriata.

Wielki Finał kończący 6. edycję konkursu odbył się 12 czerwca w Elektrowni Powiśle. Najważniejsza nagroda powędrowała do Julii Popławskiej, na co dzień artystki multimedialnej, która stworzyła dla marki Decathlon przewrotny film reklamowy pt. „Nieważne, jak zaczął się twój sport”. I nagrodę otrzymał Jakub Zarzycki, copywriter, który wyreżyserował pełną czarnego humoru i ironii reklamę „Oddział” wyprodukowaną dla Nationale-Nederlanden. Duet Patryk Karbowski i Michał Wiśniowski zaskoczyli wszystkich filmem „Powitanie” zrealizowanym dla McDonald’s. Twórcy odważnie posłużyli się kliszami z kina klasy B i niskobudżetowych produkcji sci-fi. Na ręce duetu składającego się z fotografa dokumentalnego i operatora kamery trafiła II nagroda. Jedyne wyróżnienie powędrowało do Szymona Kuriaty – reżysera i autora zdjęć i twórcy teledysku do piosenki Żurkowskiego „Ciemność” pod patronatem marki Żywiec Męskie Granie.

Rozdanie nagród było najważniejszą, ale nie jedyną częścią wydarzenia. Na scenie muzycznej zaprezentowali się zwycięzcy konkursu Męskie Granie Young – Robert Cichy i Żurkowski. Po wręczeniu nagród zespół The Dumplings zaprezentował premierowo utwór “Gorące letnie noce” wraz z teledyskiem-reklamą stworzoną dla marki Durex.

Papaya Young Directors to unikalny w Europie konkurs dla młodych reżyserów, kierowany zarówno do studentów i absolwentów szkół filmowych, jak i osób bez dyplomu. W 6. edycji konkursu twórcy mierzyli się z briefami marek: Allegro, BNP Paribas, Coca-Cola, Decathlon, Desperados, Durex, McDonald’s, Nationale-Nederlanden i Żywiec Męskie Granie. Spośród niemal tysiąca złożonych eksplikacji, wyłoniono 18 najlepszych prac, których autorzy walczyli o finałowe laury.

Zobacz również: #PYDMASTERTALKS – polski projekt edukacyjny dla początkujących filmowców

Pełna lista laureatów 6. edycji konkursu Papaya Young Directors:

Grand Prix: Julia Popławska za film  „Nieważne, jak zaczął się twój sport” dla marki Decathlon

I Nagroda: Jakub Zarzycki za film „Oddział” dla marki Nationale-Nederlanden

II Nagroda: Patryk Karbowski, Michał Wiśniowski za film „Powitanie” dla marki McDonald’s

Wyróżnienie: Szymon Kuriata za teledysk do piosenki „Ciemność” Żurkowskiego dla marki Żywiec Męskie Granie Young

Nagroda Specjalna Heliografu za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser-operator: Joanna Żero i Paweł Labe za film „Zakupowa odyseja” dla marki Durex

Nagroda Specjalna Panavision: Szymon Kuriata za teledysk do piosenki „Ciemność” Żurkowskiego dla marki Żywiec Męskie Granie Young,

Nagroda Specjalna ATM System za najlepszą produkcję dla reżysera i kierownika produkcji: Adrian Kuciel, Michał Korzewski i Maja Turek za film „Rewolucja” dla marki BNP Paribas

Nagroda Specjalna MAKOnline Ubezpieczenia: Joanna Żero za film „Zakupowa odyseja” dla marki Durex

Wszystkie filmy zrealizowane w ramach 6. edycji Papaya Young Directors dostępne pod adresem: https://vimeo.com/papayayoungdirectors

źródło: informacja prasowa / ilustracja wprowadzenia: fot. Mateusz Czech/Papaya

Zastępca redaktora naczelnego

Kontakt: [email protected]
Twitter: @KonStar18

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?