W rozmowie z AP Entertainment, Aaron Sorkin ujawnił, że producent The Social Network Scott Rudin, proponował mu stworzenie scenariusza dla sequela wspomnianego filmu:
Otrzymałem od niego więcej niż jeden e-mail z artykułem, w którym pisano: „Czy nie pora, by powstał sequel?”.
Pięćdziesięciosiedmioletni scenarzysta opowiedział także o licznych zdarzeniach, do jakich doszło po premierze obrazu. Wspomniał chociażby o skandalach związanych z hakerstwem czy innych kontrowersjach, lecz nie zapomniał przy tym o podkreśleniu potencjału, jaki może tkwić w kolejnej części.
Po pierwsze, moja wiedza dotycząca Facebooka była w 2005 roku większa niż jest obecnie, ale zdaje sobie sprawę, że powinien powstać sequel. Wiele interesujących, dramatycznych rzeczy wydarzyło się od czasu zakończenia filmu, w którym doszło do ugody między Winklevossami i Eduardo Saverinem.
MORE TO THE STORY: Aaron Sorkin says „The Social Network” producer Scott Rudin has reached out to him about revisiting the subject of #Facebook on film. pic.twitter.com/hE5iOwEik1
— AP Entertainment (@APEntertainment) 11 stycznia 2019
Zobacz również: TOP 20 – najlepsze filmy o biznesie
The Social Network miał swoją premierę kinową 15 październiku 2010 roku. Uzyskał osiem nominacji do Oscara, ostatecznie zdobywając trzy nagrody w kategoriach: Najlepszy Scenariusz, Najlepsza muzyka filmowa oraz Najlepszy montaż. Obraz został pozytywnie odebrany przez widownię i pojawił się na wielu listach, w których wymieniane były najlepsze filmy XXI wieku. Zdołał też zarobić niemal 225 mln dolarów w globalnym box offisie przy budżecie, jaki wyniósł 40 mln dolarów.
Źródło: ComingSoon.net / Ilustracja wprowadzenia: Materiały prasowe