Jak wiele zrobiłbyś, by podarować ukochanej osobie upragniony prezent w te Święta? Na to pytanie Taika Wititi odpowiada w najnowszym spocie świątecznym Coca-Coli. Historia, którą serwuje nam jeden z najbardziej ekstrawaganckich i kreatywnych twórców Hollywood, nie ma w sobie jednak nic z absurdu, który „nowozelandzki śmieszek” darzy tak dużym umiłowaniem. Wzruszająca do łez opowieść to zapis podróży ojca, który zmuszony jest do rozłąki z rodziną podczas Świąt. Wyjeżdżając, na progu domu zostawia córkę, która w ostatniej chwili wręcza mu list do Świętego Mikołaja. W wyniku własnego zapominalstwa, mężczyzna zmuszony jest wyruszyć w niebezpieczną podróż, by dostarczyć przesyłkę na Biegun Północny. Z miłości do ukochanej córeczki przemierza cały świat, by spełnić jej świąteczne marzenie. Jak jednak dowiemy się ze wzruszającego spotu, wymarzonym prezentem dziewczynki od początku był… on sam.
Jak wyglądała współpraca ze znanym reżyserem przy najnowszej reklamie marki? „Tworzenie reklamy Coca-Coli było zupełnie inne od naszych dotychczasowych doświadczeń. Taika był w LA, my w naszych domach w Wielkiej Brytanii, a ekipa filmowa w Nowej Zelandii. Wiązało się to z zarządzaniem różnicą czasu, jednak praca z reżyserem wszystko rekompensowała. Taika to świetny gawędziarz. Ma rzadką umiejętność zmieniania biegu historii w ciągu kilku chwil. Właśnie dlatego byliśmy bardziej niż pewni, że będzie on w stanie przeprowadzić nas przez wszystkie emocje, których szukaliśmy, aby historia w spocie Coca-Coli poruszyła widzów na całym świecie” – wspominają Ben Shaffery i Tomas Coleman z agencji kreatywnej Wieden+Kennedy London, odpowiadającej za produkcję reklamy.
W tym roku marka obchodzi stulecie swoich świątecznych kampanii reklamowych. Na przestrzeni ostatnich stu lat Coca-Cola wykreowała historyczne postacie Świętego Mikołaja i polarnego niedźwiedzia, a także jingiel „Coraz bliżej święta”. Na stałe zagościły one w domach oraz kulturze popularnej, stając się jednocześnie niezwykle rozpoznawalnym elementem świątecznych działań Coca-Coli.
W ramach tegorocznej świątecznej kampanii, marka zaplanowała także loterię świąteczną, aktywacje w kanałach digital oraz działania z influencermi. Działania Coca-Cola są kontynuacją kampanii „Otwarci jak nigdy” – pierwszej marketingowej kampanii marki od czasu wybuchu pandemii, która podkreślała wagę nowych możliwości, odkrywanych przez nas podczas izolacji społecznej. Kampania „Najlepsze prezenty ukryte są w sercach” obejmuje telewizję, radio, digital, social media i PR. 30’ i 60’ sekundowe spoty są emitowane na 91 rynkach na świecie. Powstała także dłuższa, ponad dwuminutowa wersja reklamy:
Źródło: Informacja prasowa