Pełnometrażowy debiut reżyserski Mati Diop, pierwszej czarnoskórej kobiety, której film walczył o Złotą Palmę, rozgrywa się w na wybrzeżu Senegalu w ubogiej dzielnicy Dakaru. Siedemnastoletnia Ada jest zakochana w Souleimanie, który pracuje przy konstrukcji ogromnego wieżowca. Dziewczyna spotyka się z nim po kryjomu, ponieważ niedługo ma wyjść za mąż za lepiej sytuowanego finansowo mężczyznę. Jednak na tydzień przed ślubem Souleiman wraz z kilkoma innymi kolegami, którzy od miesięcy nie otrzymywali wynagrodzenia, w geście desperacji decydują się wyruszyć w niebezpieczną podróż łodzią do Europy. Od tego czasu mijają tygodnie i choć wydaje się, że mężczyźni zaginęli na oceanie, Ada czuje, że Souleiman powrócił. Przeczytaj naszą recenzję Atlantics tutaj.
Kadr z filmu Atlantique / fot. materiały prasowe
Film dostępne będzie na wszystkich terytoriach, w których funkcjonuje Netflix, poza Chinami, krajami Beneluxu, Francją, Szwajcarią i Rosją.
Drugim tytułem z Cannes, który zobaczymy na Netflixie, jest animacja I Lost My Body w reżyserii Jérémy’ego Clapina. To również debiut pełnometrażowy, którt zdobył główną nagrodę – Nespresso Grand Prize – w sekcji Tydzień Krytyków, niezależnego i prestiżowego konkursu, którego pięćdziesiąta ósma edycja odbywała się w tym samym czasie, co oficjalna selekcja festiwalu.
Kadr z filmu I Lost My Body / fot. materiały prasowe
Fabuła skupia się na historii ręki, która odseparowana od reszty ciała desperacko próbuje odnaleźć młodego mężczyznę, do którego należała. Poszukiwanie to zaprowadzi ją od dachów Paryża do podziemi, od niezwykłych zbiegów okoliczności, przez szalone pościgi i mrożące krew w żyłach momenty grozy. W retrospekcjach poznajemy historię człowieka, do którego przyczepiona była ręka, aż do momentu poznania Gabrielle.
I Lost My Body wykluczony będzie z dystrybucji online w Chinach, krajach Beneluxu, Turcji i Francji.
Kadr z filmu I Lost My Body / fot. materiały prasowe
Ze względu na brak porozumienia z organizatorami festiwalu dotyczącymi pokazywania filmów we Francuskich kinach z 36-miesiączną przerwą, zanim będą one dostępne online, platforma streamingowa Netflix nie prezentowała swoich oryginalnych produkcji w podczas 72. Festiwalu Filmowego w Cannes.
Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe