Finał 7. edycji Papaya Young Directors: Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak z Grand Prix

Grand Prix 7. edycji międzynarodowego konkursu Papaya Young Directors otrzymali Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak za film zrealizowany dla marki Tyskie. 5 września w warszawskim Studio TeatrGaleria wręczono aż 10 nagród i wyróżnień.

Grand Prix i I nagrodę w kategorii Branded Stories (film reklamowy) otrzymali Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak za film „Ja” zrealizowany dla marki Tyskie. Kreatywny duet aktorki-choreografki i kompozytora-aktora zredefiniował popularny slogan marki „Przejdźmy na Ty”, co utorowało im drogę do sukcesu.

W kategorii Branded Stories przyznano dwa wyróżnienia. Pierwsze z nich trafiło do: Michała Kidawy, za niezwykle udaną wizualną egzekucję oraz przyciągającą uwagę historię stworzoną dla marki Durex w filmie – „Seks jak z obrazka”. Drugie wyróżnienie zostało przyznane Pawłowi “Dyziowi” Włazewiczowi, twórcy spotu „Dostajemy” zrealizowanego dla marki DPD. Jury doceniło precyzyjne wykreowanie świata i oryginalne podejście do briefu.

W kategorii Music Stories I nagroda trafiła w ręce duetu: Michała Włodarczyka i Łukasza Rucińskiego za teledysk „Transparent” zrealizowany do utwory „Ojciec i syn” Skubasa. Twórcy zabrali głos w ważnym społecznie temacie. 6-minutowy klip, będący rozbudowaną historią, zachwycił jury dopracowanym konceptem reżyserskim i przemyślanym castingiem (w rolach głównych zobaczymy Łukasza Simlata oraz Konrada Szymańskiego). Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała także Terézia Halamová, pochodząca ze Słowacji. Jej teledysk do utworu “Move Honey” autorstwa duetu SMOLIK / KEV FOX to hipnotyzująca historia trudności dorastania.

Debiutująca w tym roku kategoria Instagram Stories składała się na dwie podkategorie: reklamową i teledyskową. W pierwszej z nich nagrodzono Katarzynę Jarecką i Jakuba Skitka. Otrzymali oni pierwszą nagrodę za film „Ciasny kadr” zrealizowany dla marki Durex, w którym we wzorowy sposób wykorzystują pionowy format reklamy. I nagrodę w kategorii Instagram Stories w podkategorii: teledysk otrzymał Karol Wójcik, który w klipie do piosenki „Że jestem” Natalii Przybysz, opowiada o ciało pozytywności wykorzystując technikę fotogrametrii. Oba filmy wyznaczają nowe trendy w wertykalnym opowiadaniu historii.

Nagroda specjalna Heliografu za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser i autor zdjęć powędrowała do pochodzących z Ukrainy reżyserki – Olgi Chernykh i autorki zdjęć – Jane Bondarenko (film „Express your taste” Coca-Cola). Nagroda dla najlepszego autora zdjęć, wręczana przez Panavision, trafiła w ręce Patryka Majchrzaka, który zrealizował zdjęcia do teledysku “Czyściciele” dla zespołu KROKI do utworu „Fading all out” w reżyserii Ewy Mroczkowskiej.

7 edycja była wyjątkowa pod wieloma względami – nie tylko otrzymaliśmy rekordową liczba zgłoszeń, w tym zagranicznych ale przede wszystkim powstałe filmy prezentowały bardzo wysoki i wyrównany poziom. Uczestnicy konkursu poruszyli ważne tematy i przedstawiali zaangażowane społecznie scenariusze, co pozwoliło nam także zobaczyć, jakie sprawy są dla nich ważne – powiedział Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films oraz pomysłodawca konkursu Papaya Young Directors.

Do tegorocznej edycji zgłoszono ponad 1500 scenariuszy z całego świata, z których wyłoniono aż 22 zwycięskie pomysły. Twórcy nie tylko zmagali się ograniczonym budżetem, ale także trudnościami produkcyjnymi spowodowanymi ograniczeniami związanymi z pandemią Covid-19.

Papaya Young Directors to konkurs dla młodych reżyserów, kierowany zarówno do studentów i absolwentów szkół filmowych, jak i osób bez dyplomu. W siódmej edycji konkursu twórcy tworzyli eksplikacje reżyserskie dla marek: Allegro, Coca-Cola, Decathlon, Durex, PZU, DPD, Tyskie, Rossmann i Kayax. Partnerem kategorii Instagram Stories jest Facebook. Finał 7. edycji Papaya Young Directors pierwszy raz w historii inicjatywy streamowany był na platformie Player.pl, a także w 13 prestiżowych lokalizacjach w całej Polsce.

Start kolejnej, 8. edycji konkursu planowany jest na początek 2021 roku.

Lista laureatów do mediów:

Grand Prix

Bartosz Szpak & Helena Ganjalyan „Ja” Tyskie

https://vimeo.com/449271220

Kategoria Branded Stories

I nagroda

Bartosz Szpak & Helena Ganjalyan „Ja” Tyskie

https://vimeo.com/449271220

Wyróżnienia:

Michał Kidawa „Seks jak z obrazka” Durex

https://vimeo.com/449182089

Paweł „Dyzio” Włazewicz „Dostajemy” DPD

https://vimeo.com/449582475/

Kategoria Music Stories

I nagroda

Michał Włodarczyk & Łukasz Ruciński „Transparent” SKUBAS – „Ojciec i syn”

https://vimeo.com/449774245

Wyróżnienie

Terézia Halamová „Move honey” SMOLIK / KEV FOX

https://vimeo.com/449847981

Kategoria Instagram Stories

Film reklamowy

I nagroda

Katarzyna Jarecka & Jakub Skitek „Ciasny kadr” Durex

https://vimeo.com/450002731

Teledysk

I nagroda

Karol Wójcicki „Że jestem” Natalia Przybysz

https://vimeo.com/450010753

Nagrody Specjalne:

Nagroda Heliograf – za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser & autor zdjęć

DIR Olga Chernykh

DOP Jane Bondarenko, Olga Chernykh

„Express your taste” Coca-Cola

https://vimeo.com/449261321

Nagroda Panavisiondla autora zdjęć

Autor zdjęć: Patryk Majchrzak

Teledysk KROKI „Fading all out” w reżyserii Ewy Mroczkowskiej

https://vimeo.com/449631932

Zastępca redaktora naczelnego

Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.

Więcej informacji o

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?