W premierowy weekend wyświetlania polskiego kandydata do Oscara przyciągnął do kin aż 165.666 osób. Jest to najlepsze otwarcie krajowego filmu od czasu premiery Polityki oraz drugi z rzędu film Jana Komasy, który notuje frekwencyjny sukces w pierwszy weekend na ekranach. Przypomnijmy, że poprzednie dzieło reżysera, hitowa superprodukcja Miasto 44, w analogicznym okresie przyciągnęło do kin 191 000 osób, by zejść z ekranów z wynikiem 1 756 000 widzów. Boże Ciało ma wszelkie warunki, by utrzymać pasmo sukcesów Komasy. Film jest bowiem najlepiej ocenianą polską produkcją roku – w serwisach Mediakrytyk i Rotten Tomatoes średnia ocen recenzentów wynosi odpowiednio 8,2 oraz 89% – to najwyższe wyniki polskiego filmu fabularnego od czasów Zimnej wojny.
Światowa premiera Bożego Ciała odbyła się na Fesiwalu w Wenecji, gdzie ekipa otrzymała aż dwie nagrody. Obraz Jana Komasy został także zaprezentowany w sekcji Contemporary World Cinema w ramach Festiwalu Filmowego w Toronto. Azjatycka premiera obrazu odbyła się na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Busan w Korei Południowej. Boże Ciało triumfowało również podczas 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz na festiwalach w Al-Dżunie i w Reukjaviku. Na osiągnięciach festiwalowych dobra passa Bożego Ciała się nie kończy. Produkcja będzie reprezentować Polskę w wyścigu po Oscary w kategorii najlepszy film międzynarodowy. W planach jest również 8-odcinkowy serial na podstawie filmu i scenariusza Mateusza Pacewicza.
W głównej roli pojawia się Bartosz Bielenia. Pozostałą część obsady dopełniają utalentowani aktorzy młodego pokolenia – Tomasz Ziętek i Eliza Rycembel, zdobywcy prestiżowych wyróżnień dla najlepszych aktorów festiwalu w Gdyni – Aleksandra Konieczna i Łukasz Simlat oraz Leszek Lichota. Autorem nagrodzonego w konkursie Script Pro scenariusza jest Mateusz Pacewicz. Za zdjęcia odpowiada ceniony operator filmowy – Piotr Sobociński Jr. Fascynującą muzykę do filmu skomponował wybitny duet kompozytorów, Evgueni i Sacha Galperine, autorzy muzyki do takich filmów jak „Niemiłość” Andrieja Zwiagincewa, „Przeszłość” Asghara Farhadiego czy ostatnio „Dzięki Bogu” Françoisa Ozona. Producentem filmu jest Aurum Film (Ostatnia rodzina, Carte blanche), a koproducentami CANAL +, WFS Walter Film Studio, Podkarpacki Regionalny Fundusz Filmowy i Les Contes Modernes. Boże Ciało dofinansowały Polski Instytut Sztuki Filmowej i CNC Cinemas du Monde – Institut Francais.
Źródło: informacja prasowa / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe