Na początku miesiąca, podczas imprezy PlayStation Experience, Hideo Kojima zapowiedział, że jego nowe studio (Kojima Productions) będzie współpracować z deweloperami nadchodzącej gry Horizon Zero Dawn oraz legendarnej serii Killzone – Guerrilla Games. Jednym z aspektów niniejszej współpracy, miało być zapożyczenie przez Kojimę do produkcji Death Stranding silnika Decima, używanego przez holenderskie studio. Sam twórca postanowił odnieść się do zaistniałego stanu rzeczy w charakterystyczny dla siebie sposób – porównał wspomnianą kooperację do wyścigu zbrojeń podczas zimnej wojny … zresztą, zobaczcie sami:
1/4
The space development competition has been stagnated after the Cold War. Due to the steep rise in price of space development cost, pic.twitter.com/m1r9axh1ZS— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) 10 grudnia 2016
2/4
the investment for the earth has been strengthened and they gave up on the space shuttle program. pic.twitter.com/nhu9WBlD1f— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) 10 grudnia 2016
3/4
Meanwhile I who wants to proceed myself to the moon, met the guerrilla whose plan was to go to the mars. pic.twitter.com/HXBgJfB3CE— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) 10 grudnia 2016
4/4
We decided to make the rocket by reforming their engine. And by doing so it enables us to go to the mars but even to the jupiter. pic.twitter.com/E5x8FHlVQD— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) 10 grudnia 2016
Zobacz również: Death Stranding – materiały promocyjne nowego horroru Hideo Kojimy, z modelami postaci Madsa Mikkelsena i Guillermo del Toro!
Podczas wspomnianej konferencji PlayStation Experience, zarówno Hermen Hulst jak i Hideo Kojima, wypowiadali się w samych superlatywach o efektach zawartej umowy. Prezes Guerilla Games powiedział, iż silnik Decima doznał istnego „skoku jakościowego”, dzięki pracy jaką włożono, aby przygotować go do uciągnięcia wymagań technicznych Death Stranding. Kojima dodał natomiast, że po wzajemnym spotkaniu „ma bardzo pozytywne odczucia” w odniesieniu do dalszej współpracy.
Death Stranding, pierwsza produkcja Hideo Kojimy po opuszczeniu przezeń Konami, ukaże się jako tytuł ekskluzywny na PS4. Nie znamy jeszcze oficjalnej daty premiery, lecz należy przypuszczać, iż gra nie pojawi się wcześniej niż w 2018 roku.
Źródło: gamespot.com / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe