Głównym bohaterem filmu jest nauczyciel angielskiego żyjący w ciągłym, nadmiernym napięciu lękowo-stresowym, które wynika w dużej mierze z uwarunkowań rodzinnych i jego relacji z ojcem. Harmonogram dnia, odgrywanej przez Michała Koterskiego postaci, jest dokładnie określony i powtarzalny, by zminimalizować wszelkie zaskoczenia. Pomocą w pokonaniu lęków głównego bohatera mają być rozwiązania inteligentnego domu FIBARO. Gdy już wydaje się, że bohaterowi udaje się osiągnąć spokój, życie szykuje dla niego niespodziankę.
– Cieszę się, że mogłem znów pracować na planie. To jest dla nas kolejne wyzwanie, kolejna wspólna przygoda i świetna zabawa – mówi Michał Koterski. – W ciągu życia człowiek boi się wielu rzeczy. Ta produkcja pokazuje to, co każdy z nas niejednokrotnie przeżywa. Strach o to, by nie być jak rodzice, by mieć spokój, żeby wszystko się udawało, by być bezpiecznym i nie martwić się o przyszłość i swój dom. Rzeczywiście stres związany z bezpieczeństwem domu potrafi zdominować życie. Właśnie niedawno skończyłem remont u siebie, więc wiem, co czuje każdy, kto przez to przechodził. To jest masa nerwów i obaw. Nawet po remoncie, czy coś się nie zniszczy, nie zaleje , albo czy nie okradną. Im więcej posiadasz, tym żyjesz w większym leku, żeby tego nie stracić – dodaje Koterski.
Film został wyprodukowany przez producenta rozwiązań inteligentnego domu – markę FIBARO.
Stres i lęk są nieodzowną częścią ludzkiego życia. Te emocje obecne są w życiu wszystkich ludzi posiadających własne mieszkanie lub dom. W 2018 roku firma FIBARO przeprowadziła badania empiryczne, które dowiodły, że informacje na temat zagrożeń dotyczących miejsca zamieszkania (np. pożar, ulewa, włamanie) powodują u badanych reakcje stresowe. Jednakże wśród tych, którzy posiadają rozwiązania inteligentnego, domu były one znacznie mniejsze. To oznacza więc, że inteligentny dom pozwala zmniejszyć stres[1]. Projekt nosił nazwę „Homo Smartus” i został nagrodzony w konkursie organizowanym przez Związek Firm Public Relations Brązowym Spinaczem w kategorii: PR Produktu.
FIBARO postawiło na stworzenie takiej produkcji, w której najważniejsza jest wciągająca fabuła, a pojawiające się w niej inteligentne rozwiązania jedynie wspierają historię i sprawiają, że wydarzenia nabierają dodatkowego tempa.
Źródło: informacja prasowa / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe