Losowość a wybór w rozdzielaniu łupu
Ion wytłumaczył zamysł, jakim kierował się zespół odnośnie do losowego przydzielania łupu i szczegółowo opisał, jak sama ilość łupów zbieranych przez graczy równoważy losowe ich przydzielanie. Wspomniał także o tym, że trwają prace nad poprawkami mającymi ograniczyć duplikowanie się przedmiotów pochodzących np. ze skrzynek Mythic Keystone.
Jak zmierzyć frajdę w World of Warcraft
Zapytany o to, jak twórcy mierzą frajdę graczy, Ion przedstawił kilka różnych metod i wyzwań. Opisał m.in. tak zwany „problemem Mechanar” – odniesienie do podziemi z czasów Burning Crusade, które były bardzo popularne wśród graczy z uwagi na cenne nagrody, a nie dlatego, że się tam dobrze bawili. Wskazał także kilka parametrów, które pozwalają twórcom ustalić, co przypadło graczom do gustu. Jednym ze wskaźników jest to, czy grają w konkretną zawartość, nawet kiedy nie mogą zdobyć tam już nic wartościowego.
Nowy portal Jaskiń Czasu i aktualizacje interfejsu podróży
W odpowiedzi na niedawne dyskusje społeczności dotyczące portali szykowane są zmiany dotyczące podróży. Ich fundamenty opisano w poście na forum. Nadchodząca aktualizacja doda nowy portal do Jaskiń Czasu oraz zmiany w interfejsie użytkownika, dzięki którym podróż na inne kontynenty będzie o wiele łatwiejsza.
Nowe opcje transmogryfikacji
W odpowiedzi na pytanie dotyczące nowych opcji transmogryfikacji, Ion potwierdził, że trwają prace nad opcją ukrycia napierśników dla graczy, którzy chcą pochwalić się tatuażami lub którym przypadł do gustu styl berserkera. Wspomniał także o tym, że zespół rozważa poluzowanie ograniczeń dla „cudacznych” przedmiotów, których nigdy do tej pory nie dało się transmogryfikować.
Nowe sprzymierzone rasy
Ion potwierdził, że w Rise of Azshara nie pojawią się nowe sprzymierzone rasy, ale wspomniał, że są one planowane na przyszłość.
Szybkość awansowania i nagrody
Ion wyjaśnił jakie wyzwania wiążą się z tym, by zdobycie nowego poziomu dawało satysfakcję w sytuacji, kiedy czeka ich 120 lub więcej. Obecnie trwają prace nad „ściśnięciem poziomów”, co obniżyłoby maksymalną liczbę poziomów, ale też każdy z nich stanowiłby większe osiągnięcie.
Serwery Roleplaying w WoW Classic
Ion potwierdził, że na premierę WoW Classic możemy spodziewać się trzech typów serwerów: Normalny, PvP i Roleplaying (w regionach z wystarczająco dużą populacją, by je utrzymać). Na razie w planach nie ma jeszcze serwerów RP-PvP w Classic, ale twórcy są otwarci na dodanie ich, jeśli pomysł przyciągnie odpowiednio dużą społeczność.
Całość sesji Q&A możecie zobaczyć pod tym linkiem.
Źródło: informacja prasowa / Ilustracja wprowadzenia: mat. prasowe