Materiał prezentuje różne lokacje w siedzibie Federalnego Biura Kontroli, które zwiedzimy podczas grania. Opowiada o nich James McCaffrey, czyli głos Maxa Payne’a. W Control wcielimy się w Jesse Faden, która właśnie została dyrektorką, atakowanego przez nieznane moce biurowca zwanego Najstarszym Domem. Naszym zadaniem będzie powstrzymanie agresorów. Pomoże w tym nie tylko rozbudowany arsenał broni, ale także szereg nadprzyrodzonych możliwości, takich jak lewitowanie czy ataki falami uderzeniowymi.
Za produkcję odpowiada studio Remedy, znane z takich gier jak Alan Wake, Quantum Break czy pierwsze dwie części wspomnianego już Maxa Payne’a. Gra ukaże się w 2019 roku na PC, PlayStation 4 i Xbox One. Control będzie trzecioosobową strzelanką, jednak w przeciwieństwie do typowych przedstawicieli tego gatunku, do eliminowania przeciwników będziemy mogli wykorzystać nie tylko broń palną, ale także szereg telekinetycznych mocy. Rozgrywka koncentrować się będzie na dynamicznej walce. Dodatkowo twórcy obiecują, że otoczenie w grze ma być interaktywne w bardzo szerokim zakresie. Specyficzny klimat produkcji podkreślą lokacje inspirowane brutalizmem, charakterystycznym stylem architektonicznym, znanym z potężnych betonowych konstrukcji, nieotynkowanych ścian, odsłoniętych belek stropowych oraz przewodów instalacji elektrycznej.
Źródło: YouTube / Ilustracja wprowadzenia: Remedy