A będzie to F. Scott Frazier. Twórca nie ma na koncie zbyt wiele napisanych skryptów. Znany jest w głównej mierze ze scenariusza do ubiegłorocznego xXx: Reaktywacja.
Akcja wydanej w 2006 roku pierwszej części Gears of War rozgrywa się na planecie Sera, przypominającej Ziemię. Przez wiele lat mieszkańcy Sery toczyli ze sobą wojnę, której głównym powodem był konflikt o surowce. Dzięki odkryciu nowego źródła energii, substancji znanej jako imulsja, doszło do zawieszenia broni i zakończenia wojny. Niedługo później spod powierzchni planety wyszły istoty zwane szarańczą, zaś wydarzenie to nazwane zostało Dniem Wyjścia (Dzień E). Szarańcza zabiła około osiemdziesiąt procent mieszkańców planety, zaś pozostali przy życiu ludzie, nie chcąc dopuścić do przejęcia Sery przez wrogów, zdecydowali się zniszczyć opanowane przezeń miasta przy użyciu satelitów. Ci z ludzi, którzy przeżyli, schronili się w miejscach, gdzie ziemia jest zbyt twarda, by można było się przez nią przekopać, stamtąd tocząc dalszą walkę z szarańczą. Akcja gry rozpoczyna się czternaście lat po Dniu Wyjścia. Gracz steruje Marcusem Fenixem – doświadczonym żołnierzem, który ze względu na dezercję został skazany na dożywocie. Gdy pogarsza się sytuacja na froncie, głównodowodzący zostają zmuszeni do uwolnienia skazańca i wysłania go do walki.
Źródło: The Wrap / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe