Microsoft wykupił Obsidian oraz inXile

Podczas wczorajszego X018 Microsoft potwierdził przejęcie dwóch studiów odpowiedzialnych za jedne z najgłośniejszych gier RPG ostatnich lat: Obsidian Entertainment oraz inXile Entertainment.

Pośród wszystkich zapowiedzi, jakie ogłosił gigant z Redmond, największą nowiną okazało się przejęcie przez Microsoft studiów Obsidian oraz inXile. O ile plotki na temat możliwości wykupienia tego pierwszego krążyły już w zeszłym miesiącu, o tyle spory zaskoczeniem okazało się nabycie studia stworzonego przez Briana Fargo. Obie ekipy są cenione wśród fanów gatunku RPG, który najczęściej zasilały swoimi nowymi tytułami.

Microsoft

fot. materiały prasowe

Zobacz również: Project xCloud od Microsoft na horyzoncie. Gry z Xbox One na innych urządzeniach

Obsidian Entertainment zostało założone w 2003 roku przez byłych pracowników studia Black Isle, w tym m.in. Chrisa Avellone oraz Feargusa Urquharta. Wśród najpopularniejszych gier stworzonych przez studio wypada wymienić Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity czy South Park: Kijek Prawdy. Ostatnio notowało jednak spore straty finansowe w związku z kiepską sprzedażą Pillars of Eternity II: Deadfire, co miało być przyczyną potrzeby sprzedania studia. InXile Entertainment to studio założone w 2002 roku przez Briana Fargo, znane ostatnio przede wszystkim z Wasteland 2, Torment: Tides of Numenera oraz wydane dwa miesiące temu The Bard’s Tale IV: Barrows Deep.

Ważne było dla nas znalezienie partnerów studyjnych, którzy mają silne wizje twórcze, opanowanie swojego medium oraz są ekspertami w budowaniu światów. Obsidian i inXile ucieleśniają wszystkie te cechy, wykładają na stół jednocześnie doświadczenie na platformie PC i wyjątkowe skupienie na grach RPG. – czytamy w oficjalnym oświadczeniu. Microsoft zapewnia także, że oba studia utrzymają swoją autonomię, a zwierzchnictwo ma polegać głównie na wsparciu przy jednoczesnym zachowaniu swobody w realizacji własnych projektów RPG.

Zobacz również: Sea of Thieves – nadchodzi nowe DLC z areną walk!

Pod znakiem zapytania stanął port Pillars of Eternity II na konsole oraz przygotowywane Wasteland 3, oba tytułu miały trafić zarówno na Xboksa One jak i PlayStation 4 oraz Switcha. Podobno w tym przypadku wszystko ma pozostać bez zmian. Docelowo studia mają zająć się poszerzeniem oferty ekskluzywnej dla konsoli Microsoftu. Ostatnimi czasy był to największy mankament w konkurencji z PlayStation.

Warto również przypomnieć, że w czerwcu Microsoft przejął również zespoły Ninja Theory  odpowiedzialne za m.in. Hellblade: Senua’s Sacrifice, DMC: Devil May Cry, studio Playground Games tworzące serię Forza Horizon, oraz Compulsion Games stojące za We Happy Few oraz Undead Labs z cyklem State of Decay.

Źródło: Xbox / Ilustracja wprowadzenia: Xbox

 

Dziennikarka

Z wykształcenia antropolożka kulturowa. Z pasji graczka, filmożerczyni i mól książkowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?