7 lipca miała miejsce premiera Evolve: Stage 2, reedycji gry Evolve. Największą różnicą w stosunku do oryginału było to, że cała zawartość gry, wraz ze wszystkimi wcześniejszymi DLC, stała się dostępna do odblokowania dla graczy całkowicie za darmo. Jedynym wymogiem stały się postępy w grze. Nie trzeba było długo czekać na skutki takiej decyzji – już następnego dnia produkcja stała się 17 najpopularniejszą grą na Steamie, przyciągając 25 000 aktywnych graczy. Chociaż tytułowi studia Turtle Rock wciąż daleko do liderów tego rankingu – Dota 2 z ponad 900 000 graczy, CS:GO z ponad 600 tysiącami oraz Team Fortress 2 z ponad 70 000, ten skok w popularności jest największym od czasów premiery gry.
W dodatku, na dzień dzisiejszy gra podwoiła ten wynik i z ponad 50 tysiącami graczy osiągnęła 9 pozycję w tym rankingu. I wszystko nawet mimo tego, że nowa wersja gry to właściwie beta i wiele funkcji jest ciągle testowanych i udoskonalanych. Oczywiście sukces ten nie oznacza jeszcze korzyści finansowych dla studia. Na razie w grze nie ma dostępnych żadnych opcji mikropłatności. Gracze zaczynają ze specjalnym statusem „Założycieli” oraz mają dostęp do wszystkiego, co kupili od razu, niezależnie od postępów w grze. Studio obiecuje dalsze udogodnienia, dostępne za darmo dla nabywców pierwowzoru. Poza tym nie wiadomo, czy gra będzie opierać się na opcjonalnej subskrypcji, mikropłatnościach, reklamach, czy jakimś innym modelu finansowania.
Zobacz też: Microsoft zapowiada „nową erę gamingu” – zobacz jakie gry pojawią się w tym roku na Xbox One!
Źródło: Steam, Gamespot.com / Ilustracja wprowadzenia: Materiały prasowe.