Walkę rozpoczynamy poprzez strzelanie do kogoś, wtedy zadajemy przeciwnikowi tylko niewielkie obrażenia – mówi Todd Howard, dyrektor gry. Nie zadajesz pełnych obrażeń. To jak „spoliczkowanie” kogoś w barze, ale jeśli ten, kogo „spoliczkowałeś”, odpowie – zaangażuje się – to ponosicie już pełne obrażenia.
Gdy umrzesz, nie tracisz wszystkich przedmiotów. Stracisz tylko śmieci, które masz przy sobie, więc twoja broń i pancerze są bezpieczne. Jednak śmieci będą cenne w craftingu i w tworzeniu obozu, więc niebezpieczne będzie noszenie ich zbyt wiele przy sobie.
Jeśli kogoś zabijesz, będziesz nagradzany kapslami. Ile ich zdobędziesz zależy od poziomu twojego wroga. W Fallout 76 nie ma limitów poziomów przeciwników, więc teoretycznie możliwe jest, by postać z piątym poziomem i nożem wyzwała postać na 80 poziomie z minigunem oraz mocnym pancerzem. Fallout 76 spłaszcza różnice w mocy pomiędzy postaciami w PvP, ale nie w PvE, więc nawet postać na piątym poziomie na szansę na zwycięstwo. A jeśli postać ta wygra, to dzięki różnicy poziomów nagroda będzie ogromna.
Możesz odrodzić się w dowolnym miejscu, które już odkryłeś, ale za darmo zrobisz to tylko w Vault 76. Jeśli zdecydujesz odrodzić się w innym miejscu, to poniesiesz koszt uzależniony od odległości. Kiedy się odrodzisz, możesz się zemścić, a gdy ci się uda, dostaniesz podwójną nagrodę.
Gdy zostaniesz „spoliczkowany” przez innego gracza, a nie chcesz się angażować, będziesz miał wiele sposobów na ucieczkę. Ale agresor może zabić cię poprzez griefowanie. W Fallout 76 będą jednak sprytne systemy radzenia sobie z tym – griefer nie dostanie kapsli, XP, śmieci, ani nic do zabicia, a także zostanie oznaczony przez grę jako morderca.
Poszukiwani mordercy pojawiają się na mapie wszystkich innych osób jako czerwona gwiazda, więc będą oni znali jego położenie. Co więcej, poszukiwani mordercy nie widzą na mapie, gdzie znajdują się inni gracze.
Todd Howard i zespół twórców Fallouta 76 zaprezentowali również jak działa system perków oraz customizacja postaci w miarę podnoszenia poziomu. Gdy zyskujesz nowy poziom, dostajesz punkty perków, które możesz wydać na karty z kategorii skilli nazwanej SPECIAL. Karty mają pięć poziomów. Podnosisz ich poziom, kupując kolejne karty i łącząc je. Perki przestajesz dostawać na 50 poziomie, ale nadal możesz zdobyć Pakiety Perków. Pakietów nie będzie można kupić za prawdziwe pieniądze.
Początkowo dostaniesz Pakiety Perków co dwa poziomy, ale wraz z postępem zyskamy je co pięć poziomów. Kart będzie prawdopodobnie setki. Celem pakietów jest poszerzenie puli, dzięki czemu będzie można eksperymentować z kartami, wymieniać się z innymi, a także udostępniać je grupie.
Działanie systemu zaprezentowano na poniższych gameplayach:
VATS będzie działał w Fallout 76 w czasie rzeczywistym. Nie będziesz początkowo w stanie wycelować w poszczególne części ciała, ale z czasem umożliwią ci to perki. VATS będzie bazował na twoich zdolnościach percepcji – nie poczujesz się mocny, dopóki w niego nie zainwestujesz.
Gra będzie miała rozbudowany system tworzenia postaci, jaki widzieliśmy w grach singlowych Follouta. Swój wygląd będzie można zmienić również później, nawet płeć.
W Fallout 76 będą mutacje, które znacząco wpłyną na postać.
Po odblokowaniu bomb atomowych będzie można zniszczyć obóz innych osób, a w tym miejscu pojawią się silniejsze potwory.
W grze będzie tryb foto, w którym będzie można robić pozy i stosować filtry.
Charyzma będzie dostępna w grze, ale nie będzie miała zastosowania jak w singlowych Falloutach. Pozwoli jedynie dzielić się kartami perków w grupie podczas wspólnej gry.
Bethesda nie wyklucza również tworzenia własnych modów.
Fallout 76 ma mieć swoją premierę 14 listopada 2018 roku na PC, PS4 i Xbox One.
Podczas panelu twórcy zaprezentowali także nowych zwiastun gry:
Źródło: eurogamer.net / ilustracja wprowadzenia: Bethesda