Film, który przeszedł do historii kina mrożącego krew w żyłach. Piła od początku rzuca widza na głęboką wodę, zaczynając swoją karuzelę strachu i mroku. Szaleńcza gra z niebezpiecznym mordercą to jednak nie wszystko, co przygotowali dla nas twórcy. Zakończenie filmu jest całkowicie zaskakujące i powoduje kolejny wzrost adrenaliny. Obejrzyjcie koniecznie, a tych obrazów nie wyrzucicie z głowy zbyt szybko…(KS)
Wzruszający film o niemej pianistce, która ponad wszystko ukochała swój instrument. Perypetie uczuciowe, walka serca i rozumu, miłość do kochanka i poczucie przyzwoitości wobec męża tworzą niezwykłą nastrojowość Fortepianu i sprawia, że ten film chce się oglądać raz za razem. Ostatnia scena zmienia jednak zakończenie o 180 stopni i widz zastanawia się, czy film jest bardziej piękny i romantyczny czy bardziej przerażający… (AB)
Nick i Amy to małżeństwo, które aktualnie przeżywa kryzys. Kolejnym problemem staje się zaginięcie kobiety, będące jedną wielką tajemnicą. Fincher nie pozwala nam odpocząć nawet przez moment. Akcja spektakularnie mknie ku końcowi, który okazuje się być… dziwny. Nie tego się spodziewaliśmy, a na dodatek ostatnie sceny można nazwać właściwie groteskowymi. Naprawdę nieźle się zdziwicie! (KS)
Wiem, że nic nie wiem. Tak mawiał Sokrates i jest to chyba najbardziej trafne twierdzenie, które określa zakończenie Wyspy tajemnic. Po zagmatwanej i fascynującej intrydze Scorsese serwuje nam parę możliwych rozwiązań interpretacyjnych. Wszystko zależy od intuicji widza, ale czy jest ona dobra? A może to tylko fikcja, która i tak nie ma sensu? (KS)
Zakończenie tego filmu nie zostawi na Was suchej nitki, a łzy przestaną Wam lecieć dopiero w kolejnym tygodniu po seansie. Film opowiada o romansie młodej kobiety ze służącym, o strasznej interpretacji tego wydarzenia i skutkach, jakie to wszystko przyniosło. Jest to film o miłości w trudnych czasach, a dlaczego o pokucie? Tego już dowiecie się, jeżeli dotrwacie do zakończenia… (AB)
Chyba najlepsza, choć pewnie wiele osób się z tym nie zgodzi, część ze wszystkich trzech trylogii Gwieznych Wojen. A co ma „piątka”, czego nie mają inne filmy z serii? A no właśnie niezwykle zaskakujący plot twist, który odbił się szerokim echem we współczesnej popkulturze. No bo kto nie kojarzy sławnego „Luke, I am your father”? (MC)
Astronauci rozbijają się na tajemniczej planecie, która okazuje się być zamieszkana przez inteligentne małpy, posiadające zdolność mowy i żyjące w społeczeństwie. Klasyka kina, która zasłynęła nie tylko niezwykła wizją planety przejętą przez małpy, ale także zaskakującym zakończeniem, które całkowicie odmieniło postrzeganie fabuły całego filmu. (MC)
Historia samotnego, raczej izolującego się od świata konesera sztuki, który poznaje równie niezwykła kobietę co on sam. Dziewczynę ukrywającą się przed światem, niewychodzącą do ludzi, która zleca głównemu bohaterowi (Geoffrey Rush) wycenienie dzieł będących spadkiem po rodzicach. Ich relacja coraz bardziej się zacieśnia, piękno sztuki miesza się tutaj z równie chwytającymi za serce uczuciami rodzącymi się między panem Oldmanem a Claire. To co jednak dzieje się w finale filmu jest niczym siarczysty policzek dla widza i sam długo nie mogłem wyjść z podziwu jak skrupulatnie cały twist został zaplanowany. (DS)
Film opowiada o Leonardzie (Guy Pearce), który walczy o sprawiedliwość po brutalnym gwałcie i zabójstwie jego żony. W starciu z mordercą sam został poważnie ranny, w wyniku czego cierpi na zanik pamięci krótkotrwałej. Nie pamięta winowajcy, a także stracił umiejętność przyswajania nowych informacji, więc aby „zapamiętywać”, robi notatki, zdjęcia, a nawet tatuuje najważniejsze informacje na własnym ciele. Film Nolana zbudowany jest w niezwykły sposób. Memento to toczy się jednocześnie od końca historii i od pewnego w niej punktu, do środka. Sekwencje czarno-białe są prezentowane w kolejności chronologicznej, zaś sekwencje kolorowe odwrotnie. W rezultacie ostatnia filmowa sekwencja scen, w której obraz czarno-biały nabiera nagle kolorów, stanowi sam środek ekranowej opowieści. Do tego kompletnie wywraca do góry nogami poznane wcześniej fakty. (MC)
Ekranizacja minipowieści Stephena Kinga pt. Tajemnicze okno, tajemniczy ogród, zamieszczonej w zbiorze 4 po północy. Pisarz Mort Rainey (Johnny Depp) po rozstaniu z niewierną żoną przeprowadza się do letniego domku nad jeziorem, gdzie próbuje oddać się pisaniu nowej książki. Jego spokój przerywa tajemniczy przyjezdny, John Shooter (John Turturro), który zarzuca Mortowi plagiat jego opowiadania. Od tego momentu pisarz szuka sposobów na udowodnienie swojej niewinności, co sprawia mu tym większą trudność z powodu rosnącej agresywności Shootera. Ogromne zaskoczenie następuje, gdy w końcu dowiadujemy się, kim tak naprawdę jest John Shooter. (MC)