Disney szuka sposobu na odzyskanie młodej męskiej widowni. Nowe oryginalne filmy w planach

Mikołaj Lipkowski, 22 sierpnia 2025

Okazuje się, że strategia którą podjął Disney skupiając się na typowo damskiej widowni, nie opłaciła się. Korporacja podejmuje nowe ruchy tworząc produkcje skierowane również typowo do męskiej widowni z generacji Z.

Czy dochodzi do szokującej zmiany? Prawdopodobnie tak. Disney postawił na nowe ruchy, gdyż ich tytuły – chociażby z serii Star Wars czy superhero – nie przypadły do gustu dla męskiej widowni Gen Z. Tytuły ze stajni wielkiej korporacji Myszki Miki były dla nich za mało atrakcyjne. Stąd też nowy obrót spraw i nadchodzi nowe. 

Disney stawia na mężczyzn? 

Kierownictwo Disneya zmienia działania, by przyciągnąć z powrotem młodych mężczyzn w wieku 13–28 lat, czyli pokolenie Gen Z. Według najnowszych doniesień, studio aktywnie poszukuje nowych oryginalnych pomysłów filmowych, które mogłyby stać się fundamentem świeżych franczyz. W kręgu zainteresowań są przede wszystkim widowiskowe, globalne przygody, filmy w klimacie poszukiwania skarbów oraz produkcje sezonowe – m.in. w okolicach Halloween, które od lat cieszy się ogromną popularnością wśród młodszej publiczności. Disney ma być szczególnie zaniepokojony obecną sytuacją – marka Star Wars od dawna nie dostarczyła żadnego pełnometrażowego hitu, a kino superbohaterskie notuje gwałtowne spadki frekwencji. Dlatego też wytwórnia stawia na nowe produkcje indywidualne zamiast kolejnych sequeli i spin-offów, które coraz częściej spotykają się z obojętnością widzów.

Więcej o filmach na Movies Room:

Disney martwi się o Gen Z

Disney znalazł się w momencie zwrotnym – dawne filary sukcesu, takie jak MCU czy Gwiezdne wojny, tracą swoją siłę przebicia w młodszych grupach odbiorców. Poszukiwanie świeżych, oryginalnych historii wydaje się jedyną drogą do odzyskania publiczności, szczególnie męskiej widowni Gen Z, która oczekuje bardziej różnorodnych i angażujących treści niż powielane od lat schematy. Jeśli studio odważy się na nowe, ryzykowne projekty, może nie tylko zapełnić lukę w repertuarze, ale także zbudować kolejne pokolenie kultowych marek.


Źródło: variety.com / ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe 

Przeczytaj więcej
Mikołaj Lipkowski
Mikołaj Lipkowski Redaktor prowadzący dział Newsy

Geek i audiofil. Magister z dziennikarstwa. Naczelny fan X-Men i Elizabeth Olsen. Ogląda w kółko Marvela i stare filmy. Do tego dużo marudzi i słucha muzyki z lat 80.