Agencja Reutera opublikowała ostatnio bazujący na dokumentach studia Amazon raport, w którym to przedstawiona została analiza kosztów i przychodów seriali tamtejszej platformy streamingowej z lat 2014-2017.
Jako że 1. sezon stworzonego na podstawie prozy Phillipa K. Dicka Man in the High Castle przyniósł zyski w postaci 1,15 miliona nowych subskrybentów, Amazon Studios postanowiło zainwestować w jego kontynuację. Tym sposobem na drugą serię wydano aż 107 milionów dolarów, co jest absolutnym rekordem (dla porównania, na premierowy sezon wydano 72 miliony dolarów). Wygląda jednak na to, że nie jest to idealna decyzja, jako że ostatecznie wydatki nie okazały się opłacalne.
Z innych jeszcze znanych serii mamy takie oto wyniki: Sneaky Pete kosztował studio 93 miliony dolarów; 1. sezon Goliatha – 82 milionów dolarów; 1. sezon Boscha – 47 milionów dolarów, 2. sezon 53 miliony dolarów; i wreszcie Mozart in the Jungle przy swoim 2. sesonie – najmniej z wymienionej stawki, bo 37 milionów dolarów.
Źródło: variety.com / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe