Pudełkowe edycje gier coraz mniej popularne

Według najnowszego raportu ERA (ang. Entertainment Retailers Association) sprzedaż tradycyjnych, pudełkowych edycji gier nie prezentuje się za wesoło. Według tegorocznego sprawozdania analizującego rynek gier komputerowych w Wielkiej Brytanii – największego takiego w Europie – odnotowano spadek sprzedaży pudełek z 24,3% do 21,1%. Tendencja ta dotyczy dużych sklepów oraz hipermarketów. Spadek jest zauważalny również w dużych sklepach zajmujących się sprzedażą niemal wyłącznie gier. W przypadku jednego ze znaczących przedstawicieli tej grupy odnotowano spadek z 39,8% do 37%.

Zobacz również: Geralt z Rivii podbije inne uniwersum!

Przeprowadzone badanie rynku pozwoliło wyciągnąć pewne wnioski – gracze coraz bardziej korzystają z usług sprzedaży internetowej, gdyż bardzo często znajdują tam korzystniejsze ceny, np. za sprawą sezonowych przecen na dane tytuły. Sprzedaż internetowa gier komputerowych w 2016 roku wynosiła 35,9% rynku, a z końcem 2017 roku wartość ta wzrosła do 41%. Odnotowano także wzrost średniej ceny gier, czemu przyczynił się Nintendo Switch – ceny produkcji dostępnych na tę konsolę do najniższych nie należą.

Jakie ma to jednak odniesienie do polskiego rynku? Czy polscy gracze także coraz częsciej przerzucają się z tradycyjnych, pudełkowych kolekcji na te cyfrowe? Trudno orzec, ale jeśli ukażą się stosowne badania tego sektora polskiego rynku – na pewno Was o tym poinformujemy.

Źródło: gamesindustry.biz; Ilustracja pełnego tekstu: aut. Syd Bolton, sydbolton.com

Redaktor

Mały, szary człowiek. Tak podsumowałby go pewnie Adam Ostrowski. Albo też "bardzo dziwny, zaczarowany chłopiec" jak zrobiłby to Nat King Cole. Niepoprawny politycznie obserwator współczesności - świata, kina, książek i gier wideo.

Więcej informacji o
,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?