Premiera God of War ze wsparciem technik NVIDIA DLSS i NVIDIA Reflex

Zgodnie z wcześniejszą obietnicą, dzisiejszy sterownik Game Ready dla kart graficznych NVIDIA GeForce zawiera optymalizacje dla God of War, powszechnie uważanej za jedną z najlepszych gier akcji wszechczasów. Gracze korzystający z kart GeForce RTX otrzymują w dniu premiery wsparcie technik NVIDIA DLSS i NVIDIA Reflex.

Nowy sterownik Game Ready dodaje także kilka nowych filtrów Freestyle, które poprawią jakość obrazu ulubionych klasycznych gier, a także obsługę wykorzystującej sztuczną inteligencję techniki NVIDIA DLDSR, ulepszonej wersji Dynamic Super Resolution (DSR).

Zwiększ wydajność w God of War nawet o 45% dzięki NVIDIA DLSS

DLSS, wykorzystująca renderowanie wspierane przez sztuczną inteligencję oraz dedykowane rdzenie Tensor w kartach graficznych GeForce RTX, przyspiesza wyświetlanie obrazu w God of War, zachowując wysoką szczegółowość grafiki i zapewniając jakość obrazu zbliżoną do rozdzielczości natywnej.

Po włączeniu DLSS wydajność wzrasta nawet o 45% w rozdzielczości 4K.

O 22% większa responsywność w God of War dzięki NVIDIA Reflex

Szybka akcja i spektakularne kombinacje ciosów w God of War są kluczem do pokonania największych wyzwań w grze. Jeśli opóźnienia systemowe są zbyt wysokie, to rozgrywka wydaje się powolna, a sterowanie niedokładne.

NVIDIA Reflex może szybko i łatwo zredukować opóźnienia w God of War nawet o 22%. Technika działa na kartach graficznych GeForce serii 900 i nowszych.

DLDSR – wykorzystaj zapas mocy karty graficznej do poprawy jakości obrazu

Gracze preferujący tytuły, które nie obciążają zbyt mocno karty graficznej (np. takie klasyki jak PreyStarcraft 2 czy Diablo III) mogą włączyć technikę DLDSR, aby wykorzystać nieużywane cykle zegara GPU do zwiększenia jakości obrazu. DLDSR jest szczególnie korzystna dla graczy korzystających z monitorów 1080p lub 1440p i  szybkiej karty graficznej.

DLDSR stanowi ulepszenie techniki DSR, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji wspieranej przez rdzenie Tensor. Sieć SI została wytrenowana do rozpoznawania linii i krawędzi w celu rozróżnienia szczegółów tekstur od efektów rozmycia obrazu. Dzięki zwiększonej dokładności wynikającej z wykorzystania sztucznej inteligencji, DLDSR jest w stanie poprawić jakość obrazu renderując jednocześnie mniejszą liczbę pikseli niż supersampling nie wykorzystujący deep learningu.

Przykładowo, DLDSR ustawiony na współczynnik 2,25x zapewnia wizualnie podobne wyniki jak DSR ustawiony na 4x, ale przy znacznie wyższej liczbie wyświetlanych klatek na sekundę.

Technika DLDSR jest dostępna z poziomu Panelu sterowania NVIDIA i działa w większości gier.

Nowe filtry Freestyle

Najnowszy sterownik Game Ready oferuje również trzy nowe filtry Freestyle, SSRTGI, SSAO oraz Dynamic DOF, dostępne po naciśnięciu kombinacji klawiszy Alt+F3 podczas gry, jeśli włączona jest nakładka GeForce Experience.

•         SSRTGI (Screen Space Ray Traced Global Illumination), powszechnie znany jako „Filtr Ray Tracing ReShade”, poprawia oświetlenie i cienie w grach, by stworzyć większe poczucie głębi i realizmu.

•         SSAO (Screen Space Ambient Occlusion) podkreśla wygląd cieni w pobliżu przecięć obiektów 3D, zwłaszcza w słabo oświetlonych pomieszczeniach.

•         Dynamic DOF (Depth of Field) stosuje rozmycie typu bokeh w oparciu o bliskość obiektów w obrębie sceny, nadając grze bardziej kinowy, pełen napięcia charakter.

Porównanie technik skalowania obrazu

Ponieważ dostępne techniki skalowania obrazu od producentów GPU wykorzystują różne techniki do osiągnięcia finalnego efektu, to porównywanie ze sobą opcji nazwanych np. „ultra jakość” lub „jakość” nie daje oczekiwanych efektów i może owocować dramatycznie różnymi poziomami jakości grafiki. Tryb „ultra jakość” jednej techniki może zapewnić jakość obrazu podobną do trybu „jakość” innej techniki.

Dlatego, aby rzetelnie porównać różne techniki skalowania NVIDIA zaleca sprawdzenie różnych trybów, aby znaleźć porównywalną jakość obrazu, a następnie zmierzyć wydajność. Pomocnym narzędziem jest aplikacja ICAT.

NVIDIA oferuje następujące techniki skalowania obrazu:

·         NVIDIA Image Scaling (NIS) – to wbudowany w sterownik upscaler, który jest kompatybilny z większością gier i zwiększa wydajność poprzez renderowanie obrazu w niższej rozdzielczości, a następnie skalowanie go do rozdzielczości monitora. Jest on również dostępny jako pakiet SDK typu open source dla wszystkich kart graficznych. Jest zwykle porównywany do techniki FSR firmy AMD.

·         DLDSR/DSR – to wbudowany w sterownik downscaler, który jest kompatybilny z większością gier i zwiększa jakość obrazu poprzez renderowanie w wyższej rozdzielczości i skalowanie w dół do rozdzielczości monitora. DLDSR/DSR zazwyczaj porównuje się z downscalerem VSR firmy AMD.

·         DLSS – wykorzystuje deep learning, rdzenie Tensor i tymczasowe dane o obrazie z gier w celu zwiększenia wydajności przy zachowaniu jakości obrazu porównywalnej z rozdzielczością natywną. DLSS to jedyna technika, która wykorzystuje sztuczną inteligencję i chwilowe informacje o jakości obrazu, aby dokładnie renderować obiekty w ruchu i eliminować jakiekolwiek artefakty, które można zaobserwować przy wykorzystaniu upscalerów. DLSS jest klasą samą w sobie.

Zastępca redaktora naczelnego

Miłośnik literatury (w szczególności klasycznej i szeroko pojętej fantastyki), kina, komiksów i paru innych rzeczy. Jeżeli chodzi o filmy i seriale, nie preferuje konkretnego gatunku. Zazwyczaj ceni pozycje, które dobrze wpisują się w daną konwencję.

Więcej informacji o
,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?