Winston Churchill i cygaro to nierozerwalny duet jak Kapitan Ameryka i tarcza, Yoda i charakterystyczna składnia wypowiedzi, Kylo Ren i wybuchy emocjonalne czy Patryk Vega i obsada jego filmów. Świadomi tego byli i reżyser Joe Wright i producenci filmu Czas mroku, którzy dosłownie puścili z dymem pieniądze na wypalany przez Gary’ego Oldmana kubański produkt. Dodatkowo brytyjski aktor od ich ilości nabawił się na planie problemów zdrowotnych.
Zobacz również: Czas mroku – recenzja filmu. Gary Oldman w końcu z Oscarem?
Patrząc na zwiastuny Czasu mroku widać wyraźnie, że Gary Oldman wczuł się w rolę premiera Wielkiej Brytanii Winstona Churchilla. Aktor jednak nie chciał ryzykować zdrowiem i jednym z jego warunków był brak zgody na transformację fizyczną. Aktor odmówił przytycia do roli, a aby osiągnąć churchilliańskie kształty i wygląd zatrudniono specjalistę, który stworzył specjalną 6 kilogramową protezę, a Oldman dodatkowo na planie poddawał się codziennym trzygodzinnym zabiegom charakteryzacyjnym. Brytyjczyk zapomniał najwyraźniej, że palenie również szkodzi zdrowiu. Podczas prac nad filmem Oldman wypalił co najmniej 400 kubańskich cygar Romeo y Julieta, które należały do ulubionych Churchilla. Niektóre sceny były powtarzane po 10-12 razy, a wypalone w ich trakcie cygara zastępowano kolejnymi. Warto wspomnieć, że produkt tej marki kosztuje 50 dolarów za sztukę, a według wyliczeń z 30 milionowego budżetu przeznaczono na nie, aż 20 tysięcy dolarów.
https://www.youtube.com/watch?v=WHW-Wn45b2M
W przededniu wstąpienia na urząd premiera Wielkiej Brytanii Winston Churchill musi dokonać wyboru, który zmieni losy świata. Zaakceptować zaproponowany przez nazistowskie Niemcy pakt o pokoju albo walczyć o ideały i wolność narodu. W tle rozważań Churchilla trwa brutalna, bezlitosna wojna, wielka inwazja Niemiec, miażdżąca ład Europy Wschodniej. Do wojny nieprzygotowany jest naród brytyjski, sceptycznie odnosi się do niej także król. Churchill pozostawiony jest samemu sobie. I to on musi podjąć decyzję, która wpłynie na historię i życie milionów ludzi.
Polska premiera 26 stycznia 2018 roku.
Źródło: hollywoodreporter.com / ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe