Strona internetowa fikcyjnej korporacji częścią promocji filmu Okja

Na nietradycyjną kampanię promocyjną zdecydowali się marketingowcy produkcji Okja. Postawili oni na wieloetapową i wielowarstwową kampanię, w której obok klasycznych zwiastunów funkcjonować bedzie strona internetowa Super Pig Project (Projekt Super Świnia) fikcyjnej korporacji Mirando oraz konto twitterowe jej szefowej Lucy Mirando, odgrywanej przez Tildę Swinton. Całość ma posłużyć za wprowadzenie i przedstawienie tła filmu. Dzisiaj za wstęp posłużył pastiszowy zwiastun stylizowany na reklamę firmy, w którym otrzymujemy między innymi wizualizację koszmarów świnek niehodowanych przez Mirando Corporation.

https://www.youtube.com/watch?v=J3O0FUFmSe0&t=6s

Pod koniec materiał zachęca nas do odwiedzenia strony internetowej projektu. Obecnie, obok pełnych patosu cytatów z Lucy Mirando i zegara odliczającego czas do „rewolucji” (premiery na Netfliksie), znajdują się na nim treści tekstowe, grafiki oraz wideo utrzymane w podobnym charakterze do wcześniej obejrzanego. Z tego nagrania ponownie dowiadujemy się o proeklogicznych celach i motywacjach korporacji Mirando, a z grafik tego czym jest tytułowe Okja – zwycięzcą projektu, wyhodowanym w Korei Południowej zwierzęciem (zmodyfikowaną świnią), korporacyjną własnością, która ma uratować ludzosć przed głodem.

Project Super Pig Okja

Promocję filmu uzupełnia konto Lucy Mirando na Twitterze. CEO Mirando Corporation publikuje tam głównie swoje „złote myśli”, które dają pogląd na temat jej osobowości, lecz zgodnie z założeniami profil nie będzie prowadził internetowego monologu, a wręcz zachęcani jesteśmy, aby wchodzić z postacią Lucy w interakcje.

Zatem zgodnie z zapowiedziami Okja faktycznie nie bedzie typowym przedstawicielem monster movie. Netflix prezentuje film następująco: „Niezwykła opowieść o niezwyciężonej przyjaźni. Poznaj Miję, młodą dziewczynę, która zrobi wszystko, by powstrzymać potężną międzynarodową korporację przed porwaniem jej najlepszego przyjaciela — ogromnego zwierzęcia o imieniu Okja. Ten komediodramat o dorastaniu opowiada o podróży Miji przez kontynenty, poszerzaniu swoich horyzontów oraz zmaganiach z brutalną rzeczywistością, pełną eksperymentów nad genetycznie modyfikowaną żywnością, globalizacji, ekoterroryzmu oraz ludzkiej obsesji na punkcie wizerunku, marki oraz autoreklamy.”

Zobacz również: Dlaczego warto oglądać kino koreańskie?

Reżyserem filmu jest Koreańczyk Joon-ho Bong, autor m.in. Snowpiercera i The Host-Potwór. W obsadzie znajdują się: Ahn Seo-hyun, Devon Bostick, Lily Collins, Tilda Swinton, Jake Gyllenhaal, Paul Dano, Byun Heebong, Shirley Henderson, Daniel Henshall, Yoon Je Moon, Choi Wooshik, Steven Yeun

Jako pierwsi Okja zobaczą uczestnicy Festiwalu w Cannes (17-28 maja), podczas którego koreańsko-amerykański film powalczy o Złotą Palmę. 28 czerwca pojawi się na Netliksie.

Źródło: superpigproject.com / ilustracja wprowadzenia: kadr z Okja – A Message from Lucy Mirando

Zastępca redaktora naczelnego

Kontakt: [email protected]
Twitter: @KonStar18

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zarejestruj się, jeśli nie masz konta Nie pamiętasz hasła?