„Hakuna Matata” to już trzecia piosenka Disneya zamigana przez dzieci niesłyszące, do której powstał profesjonalny teledysk. Po przebojach takich jak „Nie bój się chcieć” z filmu „Zwierzogród” czy „Pół kroku stąd” z filmu „Vaiana” przyszła pora na kultowy utwór z filmu „Król Lew”. Teledysk ma swoją premierę w Disney Channel w dniu wczorajszym.
Disney Polska wraz z wieloletnim partnerem – Fundacją Kultury Bez Barier – zaprosili do projektu dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego nr 6 im. Jana Pawła II w Krakowie. Jest to kolejny krok w pracach nad szerzeniem kultury popularnej wśród polskiej społeczności osób niesłyszących. Do tej pory dzieci niesłyszące wraz z dziećmi niewidomymi miały okazję uczestniczyć w pokazach hitów kinowych Disneya, specjalnie przygotowanych z napisami dla niesłyszących, w polskim języku migowym oraz z audiodeskrypcją. Dodatkowo dzieci niesłyszące, które brały udział w nagraniach do teledysków, występowały na scenie obok polskich artystów w trakcie koncertów muzyki z filmów Disneya.
Zwrot „Hakuna matata” znaczy „nie martw się”, a zaczerpnięty został z języka Suahili podczas prac nad filmem „Król lew”. Dzięki sukcesowi produkcji Disneya, te 2 słowa na stałe wpisały się do pop kultury. Z pomocą afrykańskiej społeczności Głuchych, Fundacji Kultury bez Barier udało się przygotować pierwszą w Polsce interpretacje „Hakuna matata” w PJM, a tym samym wprowadzić to powiedzenie do języka migowego.
Misją Fundacji Kultury bez Barier jest udostępnianie kultury osobom z niepełnosprawnością wzroku i słuchu, tak aby wszyscy mogli porozumiewać się tym samym kodem kulturowym. Celem działań Fundacji jest zmniejszenie poczucia izolacji, jakie mogą czuć dzieci niesłyszące i niewidome. Firma Disney Polska spotkała się z Fundacją na planie kolejnego już teledysku, aby wnieść trochę magii Disneya, moc pozytywnych wrażeń oraz uczuć do serc i domów dzieci z niepełnosprawnościami.
Aktywności i liczne projekty prowadzone z udziałem Fundacji Kultury Bez Barier są częścią regularnych działań Disneya w ramach realizowanych inicjatyw w zakresie odpowiedzialności społecznej firmy i mają na celu wsparcie najbardziej potrzebujących dzieci i ich rodzin.
W oryginale utwór „Hakuna Matata” wykonują: Maciej Stuhr, Michał Piela, Paweł Szymański i Marcin Januszkiewicz. Za scenariusz i reżyserię teledysku odpowiada Marcin Starzecki, za zdjęcia – Cezary Stolecki. Producentem zewnętrznym jest firma Workshop.
Źródło: informacja prasowa / Ilustracja wprowadzenia: materiały prasowe