Ambasador Mirandy wraz z przyjaciółmi udaje się do państwa Sénéchal, by zjeść razem obiad. Na miejscu okazuje się, że goście pomylili termin wizyty, gdyż nie zastają nikogo w domu. Płatny morderca ratuje dwunastoletnią dziewczynkę, której rodzina została zabita przez skorumpowanych policjantów. Zapis ostatniego dnia życia Joanny d'Arc, które zakończyła spalona na stosie. Podczas przesłuchań musiała wybierać między wiarą w Boga a własnym życiem. Prawdziwa historia sparaliżowanego redaktora francuskiego czasopisma "Elle", który leżąc w szpitalu, próbuje za pomocą mrugnięć oka opisać swoje wspomnienia. Poborca podatkowy Don Salluste popada w niełaskę u króla Hiszpanii. Postanawia obmyślić plan zemsty przeciwko władcy i swoim wrogom. Sparaliżowany Phillippe, będący jednocześnie majętnym człowiekiem poszukuje kogoś, kto pomoże mu w codziennych czynnościach. Wybór nie jest prosty, tym bardziej, iż ma on wysokie oczekiwania, które spełnia ktoś, kto zdawać by się mogło, nie potrafi zaopiekować się samym sobą. Mowa tu o Drissie, pochodzącym z uboższych sfer czarnoskórym mężczyźnie, który na widok kalekiego Phillippe’a nie popada w rozżalenie, a wprost przeciwnie- pozwala sobie na dość niepoprawne politycznie zachowania. Szorstka relacja między odtwarzanymi przez François Cluzeta i Omara Sy przeradza się we wspaniałą przyjaźń, która niepozbawiona cieni potrafi wzruszyć i rozbawić. Camille (Brigitte Bardot) jest żoną słynnego scenarzysty, Paula Javala (Michel Piccoli). Pewnego dnia, amerykański producent filmowy, Jeremy Prokosch (Jack Palance), zwraca się do niego z prośbą o poprawienie kilku scen w filmie "Odyseusz", realizowanym na Capri przez Fritza Langa. Początkowo mężczyzna nie jest chętny do modyfikowania scen i przeciwstawiania się znanemu reżyserowi. Dopiero kiedy Prokosch proponuje mu dodatkowe pieniądze, zgadza się wprowadzić poprawki do scenariusza. Camilla, która towarzyszy mężowi na planie filmowym, odczuwa do niego coraz głębszą pogardę. W końcu uświadamia sobie, że już go nie kocha... Grupa przyjaciół organizuje kolację, by zabawiać się kosztem "palanta". Ich gościem jest pechowy księgowy. Amelia Poulain jest piękną, młodą dziewczyną. Żyje sama w wielkim Paryżu. Pracuje jako kelnerka w małej kafejce. Czuje się zagubiona i samotna, nie ma ani narzeczonego, ani przyjaciół. Aż pewnego dnia... Odnajduje ukryty w swojej łazience przed laty skarb. Postanawia odnaleźć właściciela. Widząc wzruszenie i łzy człowieka po otrzymaniu "przesyłki" coś się w niej przełamuje. Odnajduje życiowy cel. Będzie uszczęśliwiać ludzi! Wszystko się zmienia, a w dodatku w życiu Amelii pojawia się mężczyzna... W trakcie przesłuchania policja okrutnie obchodzi się z zatrzymanym arabskiego pochodzenia, skutkiem czego na ulicach Paryża dochodzi do walk pomiędzy młodzieżą ze środowisk imigranckich a stróżami prawa. Film przedstawia perypetie Clementa Mathieu – niespełnionego kompozytora w średnim wieku, który uczy muzyki w ośrodku dla sierot. Mathieu, pomimo sprzeciwu innych wychowawców postanawia zaszczepić swoim wychowankom miłość do muzyki i zakłada dla nich chór. Z czasem nauczyciel zdobywa szacunek i poważanie wśród młodzieży, co niekoniecznie podoba się dyrektorowi placówki. Pan od muzyki to jeden z najsłynniejszych francuskich filmów ostatnich lat. Stawiany jest w jednym rzędzie z takimi hitami jak Amelia, czy Nietykalni. Film był debiutem reżyserskim Christophe Barratiera, którego premierowy obraz był remakiem klasycznej produkcji z 1943 roku pt. Klatka słowicza. Obraz Barratiera pokazuje jak silna moc uzdrawiająca drzemie w muzyce, która jest szansą na odczarowanie smutnego dzieciństwa wychowanków. Daniel (Samy Naceri), najlepszy dostawca pizzy w mieście, zmienia pracę i zaczyna jako taksówkarz jeżdżący tuningowanym Peugeotem 406. Niestety, przez swoją miłość do bardzo szybkiej jazdy zostaje w końcu złapany. Jeden z jego pasażerów okazuje się być policjantem. Jest to Emilien (Frédéric Diefenthal), który ma dwa wielkie zmartwienia. Pierwsze to to, że każdy jego egzamin na prawo jazdy zawsze kończy się wjechaniem w jakiś sklep, a drugie to takie, że musi złapać gang "Mercedesów" - niemieckich złodziei okradających banki. Emilien daruje Danielowi karę, jeśli tamten obiecuje pomóc policji... Genialny projektant wnętrz ulega amnezji. Wydaje mu się, że ma 17 lat i zapomina, iż nie utrzymuje już kontaktów ze swoją rodziną. O co chodzi? O cztery piękne córki na wydaniu i jedno marzenie ich poukładanych, konserwatywnych rodziców - żeby dobrze wyszły za mąż. Ale co zrobić, gdy czterech zakochanych mężczyzn to Żyd, Arab, Chińczyk i wesoły chłopak z serca Czarnej Afryki? Każdy z nich pochodzi z innej kultury, ma swoje obyczaje, wierzenia, religię. Jak nie zwariować, próbując wszystkich pogodzić ze sobą? Czy to wszystko może skończyć się na ślubnym kobiercu, czy raczej wywoła totalną wojnę domową? Prowadzący beztroskie życie mężczyzna musi niespodziewanie zaopiekować się córką, o istnieniu której nie wiedział. Japoński minister obrony kraju odwiedza Francję. Celem wizyty jest zdobycie informacji na temat francuskich metod walki z terrorystami. Minister ma zamiar podpisać z rządem francuskim kontrakt warty kilka miliardów dolarów. Zostaje jednak porwany przez ludzi pracujących dla yakusa, mafii z Japonii. Daniel, taksówkarz z Marsylii o umiejętnościach rajdowego kierowcy i Emil, policjant z Paryża, który nadal nie może uzyskać prawa jazdy, łączą siły, żeby uratować japońskiego ministra. Zanim jednak odnajdą dostojnego gościa, a także porwaną razem z nim sympatię Emila, także pracującą w policji - Petrę, przeżyją wiele niezwykłych przygód. Nie mają czasu do stracenia, gdyż minister musi pojawić się na spotkaniu z prezydentem Francji i nikt nie może się dowiedzieć o jego wcześniejszym zniknięciu. Między Marsylią a Champs-Elysees rozegra się wielki pościg. Tym razem nie ma mowy o małżeństwach i rozwodach. Gorzej – pary młode z poprzedniej części będą chciały opuścić Francję. Jak daleko posuną się teściowie, by zatrzymać ich w kraju? Religia, tożsamość i narodowe stereotypy znów trafią na ołtarz krytyki, a państwo Verneuil i inni zostaną wyspowiadani na ekranie z małych i dużych grzechów. Więcej kłopotów, więcej kontrowersji, więcej… zabawy! Małżeństwo zamienia się rolami. Hugo zostaje sprzedawcą damskiej biżuterii i przejmuje domowe obowiązki, Ariane przejmuje kierownictwo w firmie budowlanej. Daniel (Samy Naceri) i Emilian (Frédéric Diefenthal) znowu powracają na nasze ekrany. Tym razem w stylu lepszym niż to było w części 2. Znowu mamy do czynienia z Azjatami, tyle że tym razem bandyci przebrani są za mikołajów. Niemożność złapania od 8 miesięcy owych bandytów powoduje, że Emilian cierpi na bezsenność i w ogóle nie zauważa zmian zachodzących w jego najbliższym otoczeniu. Daniel natomiast przeżywa kryzys swego związku, dziewczyna (Marion Cotillard) chce się od niego wyprowadzić, ponieważ w garażu więcej nie będzie mieszkać. Zbliżają się Święta, a gang mikołajów jest nadal nieuchwytny. Taksówkarz Daniel (Samy Naceri) i policjant Émilien (Frédéric Diefenthal) są już szczęśliwymi ojcami usiłującymi pogodzić pracę zawodową z wychowaniem synów. Ich spokojne życie zostaje zaburzone wraz z pojawieniem się w marsylskim komisariacie pewnego Belga (Jean-Luc Couchard). Oskarżany o kilkaset przestępstw kryminalista ma spędzić tam zaledwie kilka godzin i zostać przetransportowany do więzienia w Afryce. Niestety, łatwowierny Émilien decyduje się go... uwolnić. Chcąc odzyskać utraconą odznakę, bohater zwraca się o pomoc do Daniela. Wierzy, że jeśli uda mu się odnaleźć zbiega i doprowadzić do jego aresztowania, komisarz Gibert (Bernard Farcy) przyjmie go z powrotem do pracy.1. Dyskretny urok burżuazji (1972)
2. Leon zawodowiec (1994)
3. Męczeństwo Joanny d’Arc (1928)
4. Motyl i skafander (2007)
5. Mania wielkości (1971)
6. Nietykalni (2011)
7. Pogarda (1963)
8. Kolacja dla palantów (1998)
9. Amelia (2001)
10. Nienawiść (1995)
11. Pan od Muzyki (2004)
12. Taxi (1998)
13. Rodziny się nie wybiera (2018)
14. Za jakie grzechy, dobry Boże? (2014)
15. Jutro będziemy szczęśliwi (2016)
16. Taxi 2 (2000)
17. I znowu zgrzeszyliśmy, dobry Boże! (2019)
18. Kobieta na Marsie, mężczyzna na Wenus (2018)
19. Taxi 3 (2003)
20. Taxi 4 (2007)